• nl
  • en

Waarom zou je Martinair Flight Academy kiezen?

Van belang is of je je lekker voelt met de lesmethode en omgeving die ‘jouw’ school biedt. En daarnaast wil je natuurlijk ook weten bij welke maatschappijen de afgestudeerde leerlingen van ‘jouw’ school zoal terecht komen.

Een van de belangrijkste redenen waarom leerlingen voor Martinair Flight Academy kiezen is de kleinschaligheid. Wij nemen slechts 36 leerlingen per jaar aan en de klassen zijn niet groter dan 12 leerlingen. Dit zorgt voor een hele persoonlijke benadering waarbij het individu centraal staat.

Bij Martinair Flight Academy begin je bijvoorbeeld al 4 weken na het begin van de opleiding met de eerste vliegles. Na 2 maanden al ‘beleef’ je in principe je eerste solovlucht. Dus niet bijna een jaar alleen theorieles, maar een combinatie van theorie en praktijk in het 1e jaar. In het 2e jaar ligt de nadruk vooral op het actueel vliegen op onze jonge en moderne vloot.

In dat eerste jaar wordt de hele ATPL theorie behandeld met behulp van CBT (Computer Based Training), welke wordt ondersteund door vaste allround theoriedocenten, die zelf ook vlieginstructie kunnen geven en dus makkelijk de koppeling tussen theorie en praktijk kunnen leggen.

In dit eerste jaar rond je het traject ‘vliegen op zicht’ helemaal af. Met dit vliegen bedoelen we het kunnen vliegen met behulp van een door jezelf op de kaart uitgezette route, die je volgt door te vliegen van het ene zichtbare herkenningspunt op de grond naar het andere. Je bent in dat opzicht dan op het niveau van het Private Pilot Licence (PPL). Alleen beschik je over veel meer theoretische kennis. De voor de  ATPL verplichte solo navigatievluchten vormen de leuke afsluiting van die periode.

In tegenstelling tot een aantal andere scholen wordt de hele opleiding bij de Martinair Flight Academy uitgevoerd vanaf de luchthaven Lelystad.

De school vindt het van groot belang dat haar studenten al tijdens de opleiding worden geconfronteerd met het wisselende weer in West Europa. Je moet niet alleen in staat zijn de weerberichtgeving te begrijpen en te kunnen interpreteren, je moet er ook besluitvorming op kunnen afstemmen. Daarnaast moet je tijdens de instrument trainingsvluchten ook praktisch kunnen ervaren hoe het is om in IMC (Instrument Meteorological Conditions) te vliegen.

Je vliegt tijdens alle vluchten in het drukke West Europese Luchtruim, waardoor je veel ervaring opdoet met intensief radioverkeer van de verkeersleiding.

Openingstijden: Maandag t/m zaterdag: 08:30 - 17:30 uur (niet op 1 jan en 25/26 dec)